بیماری زونا سالمندان - An Overview

Wiki Article

«داعش خراسان» چه کسانی هستند و چرا به سالن کنسرت مسکو حمله کردند؟

● برای کمک به تسکین درد، پزشک ممکن است داروهایی مانند داروهای ضدویروسی یا ضدالتهابی تجویز کند.

    موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل (تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است.  مشهد, میدان بیمارستان امام رضا , داروخانه مرکزی امام

● در موارد نادر، پزشک ممکن است نیاز به آزمایش نمونه‌ای از پوست یا مایع تاول‌ها داشته باشد. برای این کار از سواب استریل برای جمع آوری نمونه بافت یا مایع استفاده می‌کند.

اگر سوالی درباره این بیماری دارید، درانتهای همین صفحه و در قسمت نظرات بنویسید تا پزشک پاسخ دهد. 

شایع‌ترین عارضه جانبی ناشی از بیماری زونا، درد بعد از زونا يا نورالژی پست هرپتیک می‌باشد. این عارضه به صورت درد مداوم و مزمنی است که حتی بعد از برطرف شدن کامل لکه‌های پوستی هم در بیمار باقی می‌ماند.

خاطر افرادی که سابقه ابتلا به آبله مرغان را در کودکی داشته‌اند به‌احتمال بیشتری، به بیماری زونا مبتلا خواهند شد.

○ عفونت باکتریایی که با پوست قرمز، متورم یا گرم در زمان لمس مشخص می‌شود.

ویروس "واریسلازوستر" جزء خانواده ویروس ‌های "هرپس" كه تبخال را ایجاد می ‌كند است، لغت زوستر به معنی تسمه یا كمربند است. در بیماری زونا درد شدید و سوزنده ‌ای به‌ صورت ثابت در طول یك مسیر عصبی حس می‌ شود و تاول‌ های قرمزی چند روز بعد در محل درد ظاهر می‌ شود كه رنگ تاول ‌ها كم‌ كم به تیرگی می‌ گراید.

«من فقط می‌توانم بگویم که واقعیت‌های جاری به خودی خود گویا هستند... من می‌دانم که این کمک‌ها باید بررسی شود اما نمی‌شود که این کار روزها به درازا بکشد.»

حتی پس از پایان یافتن عفونت آبله مرغان، ویروس برای سال‌ها در سیستم عصبی خفته باقی می‌ماند و سپس به صورت زونا فعال می‌شود.

این دختر، نورا محمد، مبتلا به فیبروز [فساد الیاف، تصلب و ورم بافت‌ها] در ریه و کبد است، شرایطی که حتی در زمان صلح می‌تواند کشنده باشد.

تاثیر این عمل مانند قرار دادن یخ روی پوست سوخته شده است. به این دلیل بهتر است از رسیدن گرما به پوست آسیب ‌دیده نیز جلوگیری كنید.

بزرگسالانی که هرگز آبله‌مرغان نداشته‌اند نیز باید این واکسن را دریافت کنند. واکسینه شدن لزوماً به معنای این نیست که فرد به آبله‌مرغان یا زونا مبتلا نمی‌شود، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفری که واکسینه شده‌اند، تنها بیماری زونا و راه درمان آن ۱ نفر به زونا مبتلا می‌شود.

Report this wiki page